kierrätysmatskuliivimekko





Kirpputorilta löytyneestä vakosametinpalasta (0,5e) tuli tyttöselle liivimekko. Sydäntaskun kangas on pala aiemmin myöskin kirppikseltä ostettua liinaa/verhoa jonka olin jo uhrannut ompeluksiin. Uutena ostettuja ovat kanttinauhat, napitkin löytyi omista kätköistä.

Kaavana oli sama jo aiemmin tekemäni sovellus yhdestä Burdan potkuhousun kaavasta, nyt 68cm kokoisena. Taas tuli opeteltua uusia juttuja, mutta paljon on vielä harjoiteltavaa... Vinokantit eivät kestä lähempää tarkastelua, ja napinläpien kanssa sain tehdä aika monta harjoitusta ennenkuin uskalsin kajota muuten valmiiseen mekkoon. Mutta niistä sentään tuli ihan hyvät! Noiden kanttien kanssa mulla on varmasti vähän väärä systeemi (etuosassa piti osan matkaa tikata uudestaan kun takaosa ei "tarttunut"), mutta suurin syy on varmasti vielä vain harjoituksen puute. Onneksi se asia korjaantuu ajan kanssa :-)

Sovituskuvissa piti muuten olla nopea, neiti ei enää paljoa selällään pötköttele kun pitää treenailla jumppajuttuja!

7 kommenttia

  1. Ihanan aurinkoinen mekko ja tyttö :D
    Kanttaukset on miullekin ihan tuurissaan, mutta hyvälle näyttää tuo mekko!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia, mekosta tuli kyllä just sellainen kuin jo kankaan nähdessäni ajattelinkin :-)

      Poista
  2. Kaunis mekko! Ja ihana pieni naurava tyttönen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :-) Tyttönen on kyllä kiitollinen kuvattava, kun melkein aina naurattaa. Taitaa olla kamera niin hassun näköinen vekotin?

      Poista
  3. Miten sen kanttauksen teet?
    Minä oon sen tehnyt niin, että nurjalta puolelta kiinni, kun nauha auki ja sitten tikannut päältä, kun nauha taitettuna kiinni. Silloin kait se on sama miten se sinne takapuolelle tikkautuu, paitsi että sen pitäs kait mennä ihan ok. Mutta noi tiukat käänteet ovat hankalia kyllä :)

    VastaaPoista
  4. No minä olen laittanu ensin oikeelta puolelta kiinni, ja siinä se ongelma varmaan onkin... Ja käänteet on hankalia, kyllä. Tossa sydämessäkin meinas usko loppua kun tuli se keskellä oleva kuoppa mutta jotenkin mä sen sinne silti sulloin. Olispa sellanen nauhansyöttäjä koneessa!

    VastaaPoista
  5. Aivan suloinen mekko ja tyttö myös!

    VastaaPoista

Kysy, kommentoi, ehdota, höpise. Kommentit ilahduttavat aina!