Kun olin...


Kun olin 23-vuotias…

Asuin: Kouvolassa kerrostalossa vuokralla. Palasin äitiyslomalta jatkamaan keskeytyneitä Amk-opintojani.

Olin: Kahden lapsen äiti. Nuori, mutta koin silti olevani vanha. Luultavasti elämäntilanne oli niin erilainen ikätovereihin verrattuna, että tunsin itseni vanhukseksi opiskelukavereiden joukossa. Silti intoa täynnä.



Ajoin: Joko kahdeksakytluvun alun VW passatilla joka oli Suuri Persoona (ei suostunut sammumaan, tööttäsi kun käänsi rattia jne... :-D ), tai yhdeksäkytluvun Toyotalla. On myönnettävä että en ihan tarkkaan muista minä vuonna auto vaihtui.

Pelkäsin: En muista pelänneeni. Nuorena sitä on niin täynnä uskoa omiin kykyihinsä.

Työskentelin: Kesäisin hautausmaalla puutarhatöissä. Rakastin sitä työtä! Talvet meni opiskellessa.

Halusin olla: Ehkä vapaampi kulkemaan. Välillä perheellisyys, opiskelijaelämä ja nuoruus oli vaikea sovittaa yhteen. Toisaalta halusin ostaa maatilan ja vetäytyä sinne kasvattamaan lapsia, koiria ja kukkia.


Nyt olen: 34-vuotias.

Olen: Saanut elämältä enemmän kuin uskalsin toivoa. En voinut kuvitellakaan että olisin joskus viiden lapsen äiti. En myöskään jääväni kotiin vuosikausiksi...

Ajan: Pösöllä. Mielummin kuitenkin tilaisuuden tullen miehen Volkkarilla. Pakko tunnustaa, tykkään autoilusta.

Pelkään: Että seinät kaatuu päälle täällä kotona. Välillä ne jo kaatuukin. Että en löydä töitä ja tulen hulluksi. Terveyden menetystä, ja että lapsille sattuu jotakin. Pelkään ylipäätänsä paljon enemmän kuin nuorena.

Työskentelen: Kotona. Tärkeää työtä toki tämäkin, mutta haluaisin löytää paikkani myös "oikeassa" työelämässä. En tiedä mistä aloittaisin.

Haluan: Että perhe voisi hyvin, ja lapset kasvaisivat edes suhtkoht onnellisina. Että palaset loksahtaisivat kohdalleen. Että talo joskus valmistuisi ja keskeneräisyyden tunne väistyisi. Oppia enemmän kiitollisuutta. Että kesä vihdoin tulisi!



Tämä on pyörinyt tuolla naamakirjassa ja blogeissakin jo, minä sain iän Aniirilta, kiitos vielä! Napatkoon mukaansa kuka haluaa :-)

Ei kommentteja

Kysy, kommentoi, ehdota, höpise. Kommentit ilahduttavat aina!